Demirören medyasına eleştiri: Patrona yaranma yarışı…

Medya Ombudsmanı Faruk Bildirici, Demirören Medya Grubu’na ilişkin gazetelerde yayımlanan bilinmeyen reklamları eleştirdi. “Altı gün üst üste işverenin televizyon kanalının yeni dizilerinin haber görünümü altında bâtın reklamını yapması gazetecilik aklıyla açıklanabilecek bir davranış değil” diyen Bildirici, “Demirören gazeteleri yıllardır patronlarının TV kanallarının tanıtım bülteni fonksiyonu görüyor” sözlerini kullandı.

Faruk Bildirici, BirGün’deki köşesinde şunları yazdı:

“Demirören kümesi gazeteleri, logonun sağ üst köşesini birebir kümenin televizyonlarından Kanal D’nin dizilerinin tanıtımına ayırdı. Günlerdir, döndüre döndüre bu kanalın dizilerini tanıtıyorlar.

Hiç orta vermeden Kanal D haberleri yaptıkları dikkatimi çekti, 20 Ağustos’tan itibaren saydım. Milliyet’te sekiz, Hürriyet’te beş, Posta’da ise üç kere Kanal D’nin dizileriyle ilgili haber yayımlanmış. Ayrıyeten bir de iç sayfalarda yayımlananlar vardı, onları saymadım.

Aslında Demirören gazeteleri yıllardır patronlarının TV kanallarının tanıtım bülteni fonksiyonu görüyor. Lakin son vakitlerde uygundan güzele arttı bu çeşit haberler. Bilhassa de Milliyet’in, altı gün üst üste işverenin televizyon kanalının yeni dizilerinin haber görünümü altında zımnî reklamını yapması gazetecilik aklıyla açıklanabilecek bir davranış değil. Bu türlü yaparak hem kendi güvenilirliklerine darbe vuruyorlar hem de okurun aklıyla alay ediyorlar.

Elbette yalnızca Demirören kümesi değil, TV kanalı olan tüm kümelerin gazete ve haber siteleri de birebir formda saklı reklam yapıyorlar, öbür kümelerin televizyonlarıyla ilgili haber pahası olan gelişmeleri de görmezden geliyorlar. Nihayetinde patronaja yaranma yarışı içinde hepsi de…”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir