Tweet’ler, insanların en mutlu olduğu yerleri ortaya çıkardı

Yeni bir çalışma, kentlerde en çok öfke ve en çok sevinç uyandıran yerleri ortaya çıkardı. Londra ve San Francisco’dan yaklaşık 2 milyon coğrafik etiketli tweet’in tahliliyle yapılan araştırmada, insanların restoran ve park üzere yerlerde daha olumlu; ofis ve stadyum üzere yerlerde ise daha olumsuz hislere sahip oldukları bulundu.

Kyoto Institute of Technology’deki araştırmacılar, tweet’lerin ne vakit ve nerede öfke, beklenti, tiksinti, dehşet, sevinç, ıstırap, sürpriz yahut inanç söz ettiğini belirlediler. 2016 ve 2017’deki toplumsal medya gönderilerine dayanan araştırma bu hafta yayınlandı.

Araştırmada yeşil alanların, şehirlilerde en olumlu hisleri tetiklediği; yüzme havuzları, iskeleler, kıyı şeritleri üzere yerlerden yüksek seviyede sevinç içeren tweetler atılması da dikkat çekti.

Ulaşım noktaları ise hem Londra’da hem de San Francisco’da tansiyon noktasıydı. Tren istasyonlarının, otobüs duraklarının ve araç trafiğinin ağır olduğu köprülerin yakınında atılan tweetlerin, tiksinti ve öfke hislerini yansıttığı görüldü.

Araştırmacılar ayrıyeten olaylarla ilgili tweet’lere de baktılar. San Francisco’dan tweet atanların, eski Lider Donald Trump’ın misyona başlama merasimi ve 2017 Bayan Yürüyüşü sırasında en yüksek seviyede öfke, hüzün ve tiksinti sergilediği ortaya çıktı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir